Primena REBT a u radu sa anksioznošću, fobijama i paničnim poremećajem kod dece i adolescenata
Dan 1.
Procena
- Identifikacija (emocionalno-bihevioralnih) problema (aktivirajući događaji (A), posledice (C): osećanja i ponašanja), sekundarni emocionalni problem
- Procena kognicija (B) (greške u zaključivanju (zaključci predviđanja), apsolutistički zahevi (moranja, trebanja, neophodnosti, ) i evaluacije (katastrofiziranje, nepodnošenje, globalno vrednovanje))
- Analiza problema (kada se javio, koliko je učestao, koji je intenzitet, koje je trajanje), zatim disfunkcionalne kognicije, ponašanje, emocije.
- Dijagnostička procena: intenzitet, učestalost, trajanje, kako problem utiče na funkcionisanje deteta, upitnici, testovi, korišćenje DSM V ili ICD 11, spoljašnja procena
- Procena roditeljskih stilova (vaspitni stilovi roditeljstva)
- Procena temperamenta i obrazaca porodičnog funkcionisanja
Dan 2.
Tretman
- Nakon procene (kognicija, emocionalna, ponašanje) bira se problem koji će se rešavati (procena „čiji je problem“), + sekunarni emocionalni problem
- Ciljevi i postavljanje ciljeva
- Određivanje različitih emocionalnih i bihevioralnih ciljeva
- Izabrati jedan cilj
- Saglasnost o cilju (emocionalnom i/ili praktičnom)
- Psihoedukacija roditelja i deteta (učenje ABC)
- Primena strategija i intervencija (kognitivne, emocionalne, bihevioralne) radi postizanja ciljeva
- Definisanje prepreka
- Definisanje zadataka
- Praćenje i evaluacija
Autor radionice Svetlana Đokić, psiholog, psihoterapeut sa dugogodišnjim radnim iskustvom sa decom od predškolskog do srednjoškolskog uzrasta. Svoje znanje iz oblasti psihoterapije i psihologije primenjuje u neposrednom obrazovnom i psihoterapijskom radu sa decom i roditeljima, kao i odraslima.
Primena REBT a u radu sa anksioznošću, fobijama i paničnim poremećajem kod dece i adolescenata
Dan 1.
Procena
- Identifikacija (emocionalno-bihevioralnih) problema (aktivirajući događaji (A), posledice(C): osećanja i ponašanja), sekundarni emocionalni problem
- Procena kognicija (B) (greške u zaključivanju (zaključci predviđanja), apsolutistički zahevi(moranja, trebanja, neophodnosti, ) i evaluacije (katastrofiziranje, nepodnošenje, globalno vrednovanje))
- Analiza problema (kada se javio, koliko je učestao, koji je intenzitet, koje je trajanje), zatim disfunkcionalne kognicije, ponašanje, emocije.
- Dijagnostička procena: intenzitet, učestalost, trajanje, kako problem utiče na funkcionisanje deteta, upitnici, testovi, korišćenje DSM V ili ICD 11, spoljašnja procena
- Procena roditeljskih stilova (vaspitni stilovi roditeljstva)
- Procena temperamenta i obrazaca porodičnog funkcionisanja
Dan 2.
Tretman
- Nakon procene (kognicija, emocionalna, ponašanje) bira se problem koji će se rešavatin(procena „čiji je problem“), + sekunarni emocionalni problem
- Ciljevi i postavljanje ciljeva
- Određivanje različitih emocionalnih i bihevioralnih ciljeva
- Izabrati jedan cilj
- Saglasnost o cilju (emocionalnom i/ili praktičnom)
- Psihoedukacija roditelja i deteta (učenje ABC)
- Primena strategija i intervencija (kognitivne, emocionalne, bihevioralne) radi postizanja
- ciljeva
- Definisanje prepreka
- Definisanje zadataka
- Praćenje i evaluacija
Autor radionice Svetlana Đokić, psiholog, psihoterapeut sa dugogodišnjim radnim iskustvom sa decom od predškolskog do srednjoškolskog uzrasta. Svoje znanje iz oblasti psihoterapije i psihologije primenjuje u neposrednom obrazovnom i psihoterapijskom radu sa decom i roditeljima, kao i odraslima.
“Ulazak u terapijsku sobu (ili ekran): Šta trebate znati pre prvog klijenta?”
- Osnovne postavke terapijskog susreta – razlike između rada uživo i online, tehnički izazovi i stvaranje sigurnog prostora za klijente.
- Priprema terapeuta – kako se emocionalno, tehnički i organizacijski pripremiti za rad.
- Postavljanje granica i profesionalne uloge – kako održati profesionalizam i jasno postaviti granice.
- Nositi se s nesigurnošću i tremom – strategije za izgradnju samopouzdanja i prevazilaženje početničkih strahova.
- Praktične smernice za uspešan početak terapijskog procesa – od strukture prvog susreta do postavljanja ciljeva terapije.
- Ključna pitanja i oblasti za ispitivanje tokom prve seanse – kako prepoznati potrebe klijenta odmah na početku.
Tokom radionice, učesnici su imali priliku učiti kroz konkretne primere i aktivno se uključiti u diskusije, što im je omogućilo dublje razumijevanje temeljnih aspekata terapijskog rada. Ova radionica je deo serije edukativnih događanja koja će omogućiti učesnicima da unaprijede svoje veštine i dodatno ojačaju svoj profesionalni kapacitet u terapijskom radu.
Voditelj radionice je psiholog, REBT psihoterapeut i supervizor, Ensad Miljković