Edit Content
Doktor psiholoških nauka

Prof. dr Gordana Nikić je doktor psiholoških nauka, vanredni profesor i predavač na Univerzitetu Singidunum u Beogradu. Doktorirala je i magistrirala na Filozofskom fakultetu u Beogradu (odsek za razvojnu psihologiju) iz oblasti ljubavi i partnerskih odnosa.

Radionice u trećoj i četvrtoj godini

Primena REBT a u radu sa anksioznošću, fobijama i paničnim poremećajem kod dece i adolescenata

Dan 1.

Procena

  1. Identifikacija (emocionalno-bihevioralnih) problema (aktivirajući događaji (A), posledice (C): osećanja i ponašanja), sekundarni emocionalni problem
  2. Procena kognicija (B) (greške u zaključivanju (zaključci predviđanja), apsolutistički zahevi (moranja, trebanja, neophodnosti, ) i evaluacije (katastrofiziranje, nepodnošenje, globalno vrednovanje))
  3.  Analiza problema (kada se javio, koliko je učestao, koji je intenzitet, koje je trajanje), zatim disfunkcionalne kognicije, ponašanje, emocije.
  4. Dijagnostička procena: intenzitet, učestalost, trajanje, kako problem utiče na funkcionisanje deteta, upitnici, testovi, korišćenje DSM V ili ICD 11, spoljašnja procena
  5. Procena roditeljskih stilova (vaspitni stilovi roditeljstva)
  6. Procena temperamenta i obrazaca porodičnog funkcionisanja

Dan 2.

Tretman

  1. Nakon procene (kognicija, emocionalna, ponašanje) bira se problem koji će se rešavati (procena „čiji je problem“), +  sekunarni emocionalni problem
  2.  Ciljevi i postavljanje ciljeva
  3. Određivanje različitih emocionalnih i bihevioralnih ciljeva
  4. Izabrati jedan cilj
  5. Saglasnost o cilju (emocionalnom i/ili praktičnom)
  6.  Psihoedukacija roditelja i deteta (učenje ABC)
  7. Primena strategija i  intervencija (kognitivne, emocionalne, bihevioralne) radi postizanja ciljeva
  8. Definisanje prepreka
  9.  Definisanje zadataka
  10. Praćenje i evaluacija

Autor radionice Svetlana Đokić, psiholog, psihoterapeut sa dugogodišnjim radnim iskustvom sa decom od predškolskog do srednjoškolskog uzrasta. Svoje znanje iz oblasti psihoterapije i psihologije primenjuje u neposrednom obrazovnom i psihoterapijskom radu sa decom i roditeljima, kao i odraslima.

Primena REBT a u radu sa anksioznošću, fobijama i paničnim poremećajem kod dece i adolescenata

Dan 1.

Procena

  1. Identifikacija (emocionalno-bihevioralnih) problema (aktivirajući događaji (A), posledice(C): osećanja i ponašanja), sekundarni emocionalni problem
  2. Procena kognicija (B) (greške u zaključivanju (zaključci predviđanja), apsolutistički zahevi(moranja, trebanja, neophodnosti, ) i evaluacije (katastrofiziranje, nepodnošenje, globalno vrednovanje))
  3. Analiza problema (kada se javio, koliko je učestao, koji je intenzitet, koje je trajanje), zatim disfunkcionalne kognicije, ponašanje, emocije.
  4. Dijagnostička procena: intenzitet, učestalost, trajanje, kako problem utiče na funkcionisanje deteta, upitnici, testovi, korišćenje DSM V ili ICD 11, spoljašnja procena
  5. Procena roditeljskih stilova (vaspitni stilovi roditeljstva)
  6. Procena temperamenta i obrazaca porodičnog funkcionisanja

Dan 2.

Tretman

  1. Nakon procene (kognicija, emocionalna, ponašanje) bira se problem koji će se rešavatin(procena „čiji je problem“), + sekunarni emocionalni problem
  2. Ciljevi i postavljanje ciljeva
  3. Određivanje različitih emocionalnih i bihevioralnih ciljeva
  4. Izabrati jedan cilj
  5. Saglasnost o cilju (emocionalnom i/ili praktičnom)
  6. Psihoedukacija roditelja i deteta (učenje ABC)
  7. Primena strategija i intervencija (kognitivne, emocionalne, bihevioralne) radi postizanja
  8. ciljeva
  9. Definisanje prepreka
  10. Definisanje zadataka
  11. Praćenje i evaluacija

Autor radionice Svetlana Đokić, psiholog, psihoterapeut sa dugogodišnjim radnim iskustvom sa decom od predškolskog do srednjoškolskog uzrasta. Svoje znanje iz oblasti psihoterapije i psihologije primenjuje u neposrednom obrazovnom i psihoterapijskom radu sa decom i roditeljima, kao i odraslima.

“Ulazak u terapijsku sobu (ili ekran): Šta trebate znati pre prvog klijenta?”

  • Osnovne postavke terapijskog susreta – razlike između rada uživo i online, tehnički  izazovi i stvaranje sigurnog prostora za klijente.
  • Priprema terapeuta – kako se emocionalno, tehnički i organizacijski pripremiti za rad.
  • Postavljanje granica i profesionalne uloge – kako održati profesionalizam i jasno postaviti granice.
  • Nositi se s nesigurnošću i tremom – strategije za izgradnju samopouzdanja i prevazilaženje početničkih strahova.
  • Praktične smernice za uspešan početak terapijskog procesa – od strukture prvog susreta do postavljanja ciljeva terapije.
  • Ključna pitanja i oblasti za ispitivanje tokom prve seanse – kako prepoznati potrebe klijenta odmah na početku.

Tokom radionice, učesnici su imali priliku učiti kroz konkretne primere i aktivno se uključiti u diskusije, što im je omogućilo dublje razumijevanje temeljnih aspekata terapijskog rada.  Ova radionica je deo serije edukativnih događanja koja će omogućiti učesnicima da unaprijede svoje veštine i dodatno ojačaju svoj profesionalni kapacitet u terapijskom radu.

Voditelj radionice je psiholog, REBT psihoterapeut i supervizor, Ensad Miljković

PoDelite ovaj članak

Kontajtirajte nas i zakažite konsultacije.

Prof. dr Gordana Nikić

Doktor psiholoških nauka

Prof. dr Gordana Nikić je doktor psiholoških nauka i predavač na Univerzitetu Singidunum u Beogradu. Osnivač je i predsednik Srpskog centra za RE&CBT. Doktorirala je i magistrirala na Filozofskom fakultetu u Beogradu (odsek za razvojnu psihologiju) iz oblasti ljubavi i partnerskih odnosa. Sertifikovani je RE&CBT psihoterapeut (Associate Fellow of the AEI) i supervizor (RE&CBT Supervisor) Instituta Albert Ellis iz Njujorka.

Dr Tatjana Perović

Specijalista psihijatrije, psihoterapeut, Magistar medicinskih nauka

Dr Tatjana Perović, specijalista psihijatrije, psihoterapeut, Magistar medicinskih nauka. Zaposlena u Kliničko bolničkom centru “Zvezdara”, Bolnica za psihijatriju, Beograd. Završila je specijalističke studije iz oblasti Psihijatrija na Medicinskom fakultetu u Beogradu. Magistrirala je iz oblasti Socijalna psihijatrije na Beogradskom univerzitetu. Radi kao Psihoterapeut (REBT). Usavršavala se i u okviru Porodične sistemske terapije i drugih modaliteta.

Dr Daniel Mešković

Doktor medicine, diplomirani psiholog, master kliničke psihologije

Dr Daniel Mešković je doktor medicine, diplomirani psiholog, master kliničke psihologije, doktorant na medicinskom fakultetu. Kao samostalni autor ili koautor, učestvovao je u kreiranju blizu 30 saopštenja na skupovima/konferencijama od javnog značaja, 5 članka u časopisima/monografijama i 6 poglavlja u internacionalnim i nacionalnim monografijama od javnog značaja. Licencirani je RE&KBT psihoterapeut, a takođe je prošao edukacije iz brojnih drugih modaliteta

Ensad Miljković

RE&KBT Supervizor i psihoterapeut

Pored osnovnih master studija psihologije uspješno je završio dodatnu četverogodišnju specijalizaciju u Centru za KBT u Banjoj Luci. Dodatno obrazovanje stiče na Albert Ellis Institutu u New Yorku. U sklopu Instituta uspešno završava primarni nivo tokom 2014 godine, zatim napredni nivo tokom 2016 godine, i konačno 2017 godine stječe najviše zvanje u sklopu Instituta – pridruženi saradnik i internacionalni supervizor za Racionalno Emotivno Kognitivno Bihejvioralnu Terapiju. Tokom edukacija u sklopu Instituta usvajao je znanje od najprestižnijih REBT stručnjaka: R. DiGiuseppe, K. Doyle, S. Johnson, J. McMahon, W. Dryden i mnogih drugih. Trenutno radi kao eksterni RE&KBT Supervizor i pomaže u razvoju budućih psihoterapeuta. Dodatne edukacije u SAD-u i Velikoj Britaniji. Dugi niz godina aktivno radi za UN. Bavi se istraživanjima kao nezavisan istraživać. Trenutno završava Doktorske studije u Rijeci.